poniedziałek, 19 listopada 2012

19.11.2012r. (poniedziałek)

Weekend tak jak zakładałem zrobił mi bardzo dobrze. Piątek zakończył się miłą posiadówką do wczesnych, sobotnich godzin porannych. W sobotę poszedłem na wycieczkę. Plan zakładał spacer wzdłuż klifów i jak się okazało chodzenie po klifach wciąga! Pogoda była piękna, powietrze pachniało niesamowicie, więc dobrze mi się szło. Nie miałem obranego celu, cel pojawiał się w trakcie drogi. Jeszcze do tamtego zakrętu i wracam, za zakrętem piękny widok i w oddali widać kolejny klif, więc zmiana decyzji i jeszcze tylko tam i wracam...idąc tak doszedłem do Auchmithie - miejsca, do którego pojechałem ostatnio z Dawidem. Po drodze nigdzie się nie zatrzymywałem, dobrze mi się szło. Ptaki jakie spotykałem powalały mnie na kolana. Po powrocie rozpoznałem trzy gatunki: Szlamnik zwyczajny, Ostrygojad zwyczajny i Maskonur zwyczajny. Mimo, że ptaki w nazewnictwie mają 'zwyczajny', to mnie osobiście urzekły.
Zszedłem raz z klifów na piękną plaże i dobrze mi na niej było, nie było żywej duszy, fale delikatnie odbijały się od brzegu, a na piasku pozostały tylko odciski butów po poprzednim gościu. Pomyślałem nawet przez chwilę, żeby tam przysiąść, ale...zapomniałem :) Usiadłem dopiero przed Arbroath na jednej z wielu ławek stawianych tutaj ku pamięci zmarłych. Super to jest pomysł, bo ławki są w różnych ciekawych miejscach. Na każdej z nich jest tabliczka upamiętniająca daną osobę, czasami można też zobaczyć kwiaty. Kiedy siedziałem i dumałem przed moimi oczami pojawił się niesamowity pokaz ptasiego tańca. Cała gromada ptaków jak szalone wywijała różne figury na niebie. Nie mogłem się na nie napatrzeć. Niesamowite zrobiło to na mnie wrażenie. Po powrocie mój telefon pokazał prawie 25km trasy jaką przeszedłem. Dzień zaliczony do bardzo udanych.

































"Przeznaczenie nami włada, i już w pierwszej godzinie po urodzeniu każdemu przydzielona jest jego porcja czasu. Przyczyny wzajemnie się zazębiają, a to co osobiste i ogólne łączy się z długim łańcuchem rzeczy: dlatego należy wszystko znosić mężnie, gdyż wbrew naszemu mniemaniu nic nie zdarza się przypadkowo, lecz nieuchronnie przychodzi. Dawno już zostało ustalone, czym się będziesz cieszył, czym smucił, i chociaż wydaje się, że życie poszczególnych ludzi bardzo się różni od siebie, sprowadza się wszystko do jednego: skazani na zgubę dostajemy to co skazane na zgubę."
L.A.Seneka 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz